Η εταιρία ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. συστάθηκε με αποκλειστικό σκοπό την υλοποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης που αφορά στον σχεδιασμό, την χρηματοδότηση, την κατασκευή και λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα. Είναι από τα σημαντικότερα έργα στρατηγικής σημασίας, καθώς συνδέει την πρωτεύουσα της χώρας με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας στην Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας.
Η Ολυμπία Οδός είναι μια κοινοπραξία των ακόλουθων ελληνικών και ξένων εταιριών: VINCI CONCESSIONS S.A.S. (29.9%), J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. (19,1%), HOCHTIEF PPP SOLUTIONS (17%), ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. (17%), ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (17%).
Ο νέος, σύγχρονος και άνετος αυτοκινητόδρομος θα προσφέρει μια αναβαθμισμένη και ασφαλέστερη σύνδεση προς το νοτιοδυτικό τμήμα της Ελλάδας, και συγκεκριμένα προς και από το λιμάνι της Πάτρας, τους αρχαιολογικούς χώρους και τις τουριστικές περιοχές, και θα ενισχύσει τις εξαγωγές και την αγροτική παραγωγή.
Ταυτόχρονα, από τον Αύγουστο 2008, με την έναρξη της Παραχώρησης εγκαταστάθηκε στο Έργο (και ειδικότερα στο τμήμα από την Ελευσίνα έως την Πάτρα, συνολικού μήκους 201,5 χλμ.) μόνιμος μηχανισμός Λειτουργίας -ο Λειτουργός (ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε.)- με αρμοδιότητα τη συλλογή διοδίων, την εξυπηρέτηση πελατών, τη διαχείριση κυκλοφορίας και την τακτική συντήρηση.
Με περισσότερα από 480 άτομα προσωπικό, ανάμεσα στα οποία υπάλληλοι περιπολίας, ομάδες επέμβασης και προσωπικό τεχνικής συντήρησης, σε συνεργασία με εξειδικευμένους υπεργολάβους (οδική βοήθεια, εξειδικευμένους συντηρητές, κλπ.), καθώς και τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (Τροχαία και Πυροσβεστική), η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ βρίσκεται σε διαρκή ετοιμότητα (24 ώρες/ημέρα και 365 ημέρες/χρόνο) για την παροχή οδικής βοήθειας στους διερχόμενους οδηγούς σε περίπτωση συμβάντος, καθώς και για την εξασφάλιση υψηλού επιπέδου διορθωτικής και προληπτικής συντήρησης του δικτύου.
1. Ποιοι είναι οι λόγοι που σας οδήγησαν στην απόφαση εγγραφής της εταιρείας σας ως μέλος του ΕΙΕΠ;
Καθώς ο νέος αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα- Πάτρα βαίνει σταδιακά προς ολοκλήρωση, οι ανάγκες εξυπηρέτησης των οδηγών μεταβάλλονται. Μέχρι σήμερα, η Λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου καταβάλει υπεράνθρωπες προσπάθειες ώστε να διασφαλίζει την ασφάλεια των οδηγών σε συνθήκες ιδιαίτερα αντίξοες, καθώς είναι ο μόνος δρόμος στη χώρα μας που κατασκευάζεται ενόσω λειτουργεί. Αρχίζουμε όμως να βλέπουμε τη μεγάλη εικόνα, δηλαδή τη λειτουργία ενός αυτοκινητοδρόμου διεθνών προδιαγραφών, και συνεπώς την εξυπηρέτηση του πολίτη- οδηγού με διαφοροποιημένα ποιοτικά στοιχεία εξυπηρέτησης. Σ΄αυτή τη νέα εποχή για όλους μας, επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε μια νέα σχέση με το χρήστη του δρόμου, η οποία μάλιστα θα ξεπερνά τη στατική έννοια του πελάτη. Ο χρήστης του δρόμου αποκτά πολλαπλούς ρόλους ως συν-οδοιπόρος και συν-διαμορφωτής μιας ολοκληρωμένης υπηρεσίας και σ’αυτή την κατεύθυνση πιστεύουμε πως το ΕΙΕΠ, με την εξειδικευμένη γνώση του, θα αποτελέσει μια καλή βάση εκκίνησης για όσα οραματιζόμαστε σε σχέση με την εξυπηρέτηση των χρηστών μας.
2. Πώς αξιολογείτε μέχρι σήμερα το έργο του ΕΙΕΠ και ποιες είναι οι προσδοκίες σας – από το Ινστιτούτο – μελλοντικά;
Στην Ολυμπία Οδό θεωρούμε ότι η εξυπηρέτηση του πολίτη- πελάτη είναι το πρώτιστο μέλημα κάθε φορέα, δημόσιου ή ιδιωτικού, που παρέχει δημόσια υπηρεσία, όπως εμείς. Αποδίδουμε ιδιαίτερη σημασία στην υιοθέτηση επιτυχημένων πρακτικών και στη διαρκή αναβάθμιση των υπηρεσιών μας, με τελικό στόχο τον ικανοποιημένο αλλά και «ενεργό» πελάτη. Προσδοκία μας είναι το ΕΙΕΠ να μας «εξοπλίσει» με όλη την εξειδικευμένη γνώση πάνω στις προηγμένες πρακτικές, να μας κρατά ενήμερους σε οτιδήποτε νέο κυκλοφορεί στο χώρο.
3. Τι σημαίνει εξυπηρέτηση πελάτη για την εταιρεία σας;
Η εταιρεία μας δραστηριοποιείται στο δύσκολο τομέα των συγκοινωνιακών έργων / αυτοκινητοδρόμων, όπου η εξυπηρέτηση του πελάτη-οδηγού είναι μια δυναμική και αέναη καθημερινή άσκηση: η διασφάλιση των συνθηκών ασφαλούς και άνετης μετακίνησης είναι φυσικά το πρώτιστο μέλημά μας. Από εκεί και πέρα, όμως, ο «ενεργός» χρήστης που οραματιζόμαστε είναι εκείνος που θα επιστρέψει σ’ εμάς για να μας πει μια καλή ιδέα, να μας εκθέσει μια δική του ανάγκη, δηλαδή θα είναι «δεσμευμένος» μαζί μας σε μια δυναμική σχέση. Γιατί ο δρόμος τελικά δεν είναι παρά μόνο το μέσο, ο τελικός στόχος είναι η εξυπηρέτηση ανθρώπινων αναγκών.